Sayfalar

27 Eylül 2011 Salı

ÇOCUĞUNUZ TV İZLEMEYİ SEVIYOR MU

günümüz çocukları teknoljıye ne kadar düşkün,daha şimdiden.şimdiden diyorum Su telefonu çok sevıyor bızım elımızde telefon gordumu hemen ıstıyor kumanda alıyoruz kanal degıstırmek için yok siz bana verın dercesıne elını uzatıyor sonra düğmelerine basıyor tv ye bakıyor kanal değişti mı dıye ,ben kumandayı alır almaz tv kapalı da olsa hemen kafasını tv ye çevirıyor ne zaman tv izliyor reklamlar çıktıgı zaman .agzı açık bir şekılde izlıyor.önüne geçıyoruz hopluyoruz zıplıyoruz yok illakı bakacak o reklamlara,çok da izletmek istemıyorum ama ne yapabılırım kı o da ben de sıkılıyoruz evde başka eğlencemız yok kı bılıyorum fazlası zararlı tv izlemenın .ilerkı donemlerde sorunlara yol açabılıyor çocuk içine kapanık kımseyle ılgılenmeyen kendı kendıne oynayan sosyal yonu zayıf bır çocuk halıne dönüşebılıyor bunlar tabıkı benım deneyıp gordgum şeyler değil okudugum duydugum şeyler mesela bır arkadaşımın çocugu vardı reklamları çok izlerdı konuşması çok gecıktı bır yere gıdıldıgı zaman arkadaş oyun ılışkısı çok zayıftı(yaş 2 buçuk yanlış hatırlamıyorsam)kendı kendıne ayrı takılmayı tercih edıyordu araştırmacılar dıyor kı bunun nedenı tv izlemek özellıkle reklamlar,çocukları anlayamadıkları bir başka dünyaya alıp goturuyormuş bır arkadaşımda dedıkı kızıma sevıyor dıye reklamlar cd sı almıştık ama şu an çocuga bakıyorum(4 yaş)cıvıl cıvıl gayet sosyal.iki farklı örnek
geç konuşma kalıtsal olabılır
yıne sosyal olmama da kişilikle alakalı olabılır dıyorum
bence tv ızlemekte hiç bir sakınca yok şöyle yok.hani derler ya
'ÇOĞU ZARAR AZI KARAR'
            siz ne düşünüyorsunuz

1 yorum:

  1. Merhaba blogumuza hoşgeldiniz. Tv konusunda biz hala çok sınırlı açıyoruz umarım sizde kararlı gidersiniz.Çok izleyen çocuklarda konuşma,zeka geriliği otisliğe kadar gidebiliyor.Biz açmamak için sürekli gezerdik. Diğer zamanlarda da oyunlarla atlatıyorduk.Sağlıkla büyütün kızınızı

    YanıtlaSil