Sayfalar

23 Eylül 2011 Cuma

BEBEKLER EMZİK KULLANMALI MI KULLANMAMALI MI

bebek durmadığı zamanlarda en buyuk yardımcıdır emzik ,bebeği oyalar bir müddet dahi olsa,pekı bu emzıgın bebege bir faydası var mı ben baştan faydasız dıye emzıge alıştırmadım hatta bır kaç yerde diş yapısını bozuyor diye okudum  dinledım doğru yoldayım dıye düşünüyordum ta ki bugüne kadar annemle yine rutin konuşmamızı yaptık akşam tabıkı konumuz her zaman olduğu gibi Su.başta kızım emzıge alıştırmayalım dıye ısrar eden annem bugun bana emzık damakyapısını geliştıriyormuş faydalıymıs tv de doktordan dinledım dedı bende halıyle sınırlendım ee anne napalım vermeyelım vermeyelım dıye ısrar eden sen değil miydin dedim o da bendım ama yanlışmıs dedı eee geçmişi getırmenın yolu var mı bana demesın mı şimdi ver alıştır emziğe diye.bu saatten sonra çocuga emzık verırmısım 1 yaşına 3 ay kaldı arkadaşlar valla artık bıktım usandım o doktor buna dor şu doktor şöyle soyler falanca şoyle yapmış falanca boyle yapmış ne yapalım dogrusu nedır bılmıyorum artık siz ne yaptınız emzık verdınız mı bebekken verdınızse şimdi dişlerı diş yapısı nasıl düzgün güzel dişlere mı sahip lutfen  bloga bakıp bakıp çıkmayın yorum yapın kı dogruyu bulalım ,öğrenelim
işte bir link:

http://www.uzmantv.com/bebeklere-emzik-verilmeli-mi

5 yorum:

  1. Canim ben verdim hemde birinci haftadan sonra verdim.. Allaha sükür dis yapisi güzel bir sorunum yok cok sükür. 4 disi geldi simdi üc disi daha geliyor ama suan bir disi böyle egri geliyor ama onun emzikten oldugunu düsünmüyorum ilk dört disi güzel gelmezdi eger emzikten olsaydi. üstelik benimde dis yapim güzel ben üc yasina kadar emzik emdim hala hatirliyorum inanirmisin 4 yasina giriyordum hala emzik emzik diye agliyordum annemde diyor koskoca kizdin diyor emzik emiyordun diyor :) yani dislerimle ilgili Allaha sükür sorunum yok benimde. keske verseydin, üstelik ben emzigin obezi önledigini düsünüyorum. düsünsene bir emzik emmeyen bir cocugun sürekli iki saatta bir aciktigini emzik almiyor mecburen bir seyler vereceksin karnini doyurmak icin. ama emzik emen bir cocuga ver emzigi sustur. bunlar tamamiyle benim görüsüm canim belki yaniliyorum belki yanilmiyorum Allah bilir... Ama damak yapisini gelistirdigini bende biliyorum, hatta özel emzikler var onun icin, eczanelerde bulabilirsin. emzige alistirabilirsin bir dene istersen...

    YanıtlaSil
  2. canım benım yorumun ve duyarlılıgın için teşekkur edrım

    YanıtlaSil
  3. Salamlar :)
    Bu konu biraz karisik.Ama su bir gercek ki simdiye kadar emzik emdigi icin agiz yapisi bozuk insan görmedim !
    Ben oglumu iki yil emzirdim.Onun emzigi de benim gögüslerimdi :)
    Verdim emzik ama almadi.Cocuk büyütürken böyle seyleri biraz aki$ina birakmaliyiz diye düsünüyorum.Cocugumuza güvenip onun kararina inanmaliyiz.$u da bir gercek ki cocuklarin iki yasina kadar emme icgüdüllerinin doyurulmasi gerekiyor.Benim oglum beni emerek bunu sagladi.Emzikle de bu durum saglanabilir.Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Benim bildiğim arkadaşım uykuya dalarken bebeği rahatlatmak için 6. aya kadar emzik kullanmanın zararlı olmadığı (dikkatinizi çekerim uyku saatinde rahatlatma amaçlı çünkü emme hareketi bebeğe huzur verirmiş). Ama milletimiz emziği uykuya dalarken değil sabahtan akşama kadar bebeğin ağzından çıkarmaz, çocuk konuşmaya çalışır emzik ağzında ne dediği belli değil.. 6. ayından sonra dişler çıkmaya başlayınca emzik olayını azaltıp bitirmeliymiş erken diş çürüklerine neden olurmuş, süt dişi deyip geçmemeli süt dişlerinin sağlıklı olması asıl dişlerin de sağlıklı olması anlamına gelirmiş..
    Ben iki çocuğuma da emzik vermedim arkadaşım etrafın ya da doktorların söyledikleri beni pek bağlamıyor. biz bebişlerim ile kendi düzenimizi kendimiz kuruyoruz. Bana göre bebeğil ağlaması onun sıkıntısını isteklerini dile getirmesinin bir yolu ve istekleri parmakla sayılacak kadar az. Onları emzik ile hiç susturmadım. Allah tarafından olacak herhalde çok büyük zorluklar çekmedik. Anneler tecrubelerini yaz yaz bitiremezler ama bundan sonra emzik kullanmanızın zamanı geçmiş zaten vermene gerek yok bence. Dün damaklara zararlı bu gün faydalı yarın yine zararlı diyecekler her dr.u da dinlemeyın anne@bebiş kendi yolunuzu çizin derim.. CiCi KaLL.. (^_^)

    YanıtlaSil
  5. acemıcadı ne kadar güzel seyler yazmıssın senınde dedıgın gıbı asıl olan benım kararım ve benım kararım emmemesı yonundeydi hem Su da emmek ıstemedı Allah nasıp eder de ıkıncı kez anne olursam yıne vermek ıstemıyorum sevgıler canım

    YanıtlaSil